KANÁRSKÉ OSTROVY NA LODI

TENERIFE, LA GOMERA, EL HIERO, 

LA PALMA

13.-20.7.2024


Sobota 19.7.

ostrov Tenerife


Ráno nás čekal generální úklid lodi. Vzhledem k tomu, že jsem si vše vlastně nechala v kufru, tak to bylo rychlý...

Nejvíc mě štve, že se moje kůže stále loupe, vypadám jako had 🙈.

V 10 hodin už na nás čekal taxikář Andrej. Letíme až v podvečer, takže jsme si ještě koupili lístek na lanovku na Pico de Teide 😍💗👍

Taxikář se nám nabídl, že nás za 200 euro bude do odletu vozit po ostrově po zajímavostech. Sice docela drahý, ale ve čtyřech to celkem jde...

Horší bylo, že jsem v autě byla jako sardinka. Vašek si sice dobrovolně sedl doprostřed, ale uprostřed rozhodně neseděl. Spíš seděl uprostřed a k tomu na polovině mého sedadla 😥😫. A ještě ke všemu Andrej chladil auto asi na 12 stupňů. Vyloženě jsem se vždycky těšila, až vylezu ven do tepla 🌞👍.

Ale místa, která nám ukázal byla neskutečná 🥰💗. Šlo vlastně o Národní park Teide. Rozhodně stál za to!!!









Tahle nádhera úplně brala dech 😲🥰


Štěrkové duny



To je potřeba prostě vidět 👍🥰







Na Pico de Teide jsme byli chvilku, na samotný vrchol bychom za hodinu, co dovolují být nahoře - nechápu krátkost tohoto času 🤷‍♀️🙈, nedošli, tak jsme se rozhlídli pořádně jen ve výšce lanovky. To je asi necelých 200 metrů pod vrcholem. I tak to ale stálo za to 😍💗. Celé mi to strašně připomínalo národní parky v Americe, tady konkrétně Death Valley 🫣🤷‍♀️.




Jak namalované 😍💗

Zase jsme na nejvyšším místě 😉👍







No nic, zábava končí a my vyrážíme na letiště.


Poslední pohled na Tenerife 😢 Jestě před chvilkou jsme byli tam nahoře 😫🤷‍♀️

Pod námi zuří bouřky 🙀🙃 Ale blesk se mi vyfotit nepodařilo 🤷‍♀️🙈.

Snad zase brzy vyplujeme. A doufám, že v klidnějších - opalovačkových 🤪 - vodách. Mám zálusk na Belize a Roatán 🥰💗. Doufám, že budu mít to štěstí a splní se mi to hned příští rok 😍👍💗.




Pátek 19.7.

La Gomera - Tenerife


Odstartoval náš poslední plavební den. Myslela jsem si, jak si ho užiji na palubě, ale po pár minutách jsem opět raději zalezla do bezpečí podpalubí 😲🙈.

Já plachtím ráda, ale když loď pluje prakticky na boku, tak to už moc nedávám... 😵‍💫🫣. Plápolat na tyči a čekat, jestli přepadnu nebo se udržím... 😲 - na to nemám... Lepší je to nevidět 🤣👍.

Ležím tedy raději v kajutě a pozoruji, jak všechno neuchycené poletuje kolem mě. Hlavně, že už nelítám já 🤣👍.

Každopádně když se přiblížíme k ostrovu, naskytne se dokonce možnost vypnout motor a vykoupat se. No tak o tom se mi cestou ani nesnilo. Naprosto fantastický 🥰💗


Konečně klidná voda 🤣







I ta chladnější voda byla kupodivu hrozně příjemná.

V přístavu jsem si došla ještě na další koupačku do moře. Já tu slanou vodu prostě miluju 😍🥰. Ostatní jsou v baru a toho jsem si už užila dost 😉. Raději si užiju ještě takhle.


Tomu přece nejde odolat 💗💗💗






Domovský přístav

Večer jsme na lodi vypili všechno, co nám zbylo 🤪. Přidala se k nám také jedna Češka - Natálie, která si tu koupila loď a dává si ji do kupy. Naprostý blázen 🙀🙀🙀. Chce strávit život na moři. No to bych tedy nedala... Chvíli jo, ale celý život...🤷‍♀️😵‍💫 Pít ale tedy umí... To jí nelze upřít 🤣 Drsnější slovník jí taky není cizí, ale jinak myslím, že je fajn 😉.

No nic, někdo pije do rána, já jsem už holt starší člověk, jdu si lehnout 🤭.

Zítra nás ještě čeká ostrov Tenerife, tak ať si ho užiju 🥰💗👍.



Čtvrtek 18.7.

ostrov La Gomera


Tohle byl naprosto báječný den. Podařilo se nám půjčit auto, takže můžeme procestovat celý ostrov 👍. Super. Auto stálo jen 30 euro, takže ve čtyřech je to prakticky zadarmo. 🥰


Ještě že nejsme moc tlustí 🤣🤭


Ostrov je to nádherný. Našli jsme tu spoustu překrásných míst. Vyloženě je jak dělaný pro trekaře. Protnutý mnoha zajímavými cestičkami. Města jsou tu maličká, největší je to naše. 

Zkrátka nádherný ostrov na cestování.


Všude byly luxusní výhledy 🥰💗


Skoro jak Grand Canyon 😍





Pampelišky na suchých větvích??? 😲🙀🤷‍♀️

Cesta na vrchol ostrova 👍

Jsme tam, výš už to nejde 🥰💗👏



Všechny ostrovy máme jak na dlani 🥰💗




Banánové plantáže kam jen oko dohlédne 😋😍




To jsou barvičky 🥰😍


Hračičkové 🤣😲


Vallhermoso 🥰


Poprvé ho vidím v rakvi 🙀


Nevím, jestli bych chtěla takhle bydlet 🙀🤷‍♀️


Tomu říkám moderní kancelář 🤪






Tady ještě do vody nevlezl 🤣🙃


Mirador de Abrante - jak v jiném světě 🙀🙀😍

Sem jsme se nedostali, už bylo zavřeno 😢





Ale ten kdo tady vymýšlel ty silnice!!! To byl tedy génius. 🙈

Všechny totiž vedou do středu ostrova, kam se pokaždé musí člověk vrátit a zase vyjet jiným směrem 🙀🙈.

Zase je to ale docela dobrý pro zdejší policajty, což jsou skoro jediní lidé, které v ulicích potkáváme... Stoupnou si doprostřed ostrova a můžou zkontrolovat vlastně všechny auta.

Taky systém 🤣🤭

Zkontrolovali i nás, ale nic nenašli 👍Jsme čistí, můžeme jet dál.

Objevili jsme ale úžasnou restauraci, jídlo tu mají fakt luxusní 😋👍.


Luxusní jídlo tady 😋💗


Salát jako příloha 🤪🙈

Grilované olihně 😋😋😋

Kozí maso 🙀🤭

Grilovaný gomerský sýr (kozí) 😋👍

Stihli jsme se vykoupat i v oceánu, dokonce i Vašek do něj vlezl a to už je co říct 🤣👏.


Koupačka na závěr dne 😍👍


Celý výlet byl náročný, ale krásný... Škoda, že už se nám dovolená chýlí ke konci, dokonce i má kůže se už začíná vylepšovat. 😉



Středa 17.7.

La Palma - La Gomera


Další dlouhý přejezd je za námi 😉. Plavím se ráda, ale tyhle dlouhé vzdálenosti mě teda zrovna moc neberou... Opalovat se nemůžu, jsem jak škvarek, a když člověk sedí ve stínu, tak mu je zima 😫🙈. Nezbývá, než ležet dole v kajutě 😥. A to je něco na mě - celý den se válet 😣😣😣

Všude psali, kolik je tu delfínů a my zatím zahlédli jen asi 4 v dálce!!! To by taky aspoň byla zábava.

Poslední hodinu jízdy už nevydržím. Jdu na chvilku na sluníčko a prohlížím si La Gomeru. Má to být nejzelenější ostrov a zatím po zelené není ani památky 🤷‍♀️. Tak snad až budeme po ostrově cestovat, tak se nám zazelená 😍


La Gomera na dohled 🥰

Takhle se řídí loď 🙈

Kde je ta zelená??? 🤷‍♀️





Plujeme pod českou vlajkou 👍

Přístav San Sebastian na dohled 🥰💗

Stáhnout plachty...

... a je zaparkováno 👍

Po příjezdu konečně Kamil taky jednou uvařil. Dělal kuře s kolínkama. Dala bych si spíš brambory, ale aspoň něco. Nebylo to špatný, bohužel na mě dost pálivý 😥🙈

Musím stihnout koupačku v oceánu 🥰. Jdu sama, ostatním se nechce.

Dneska to bylo mnohem těžší tam vlézt, bylo už dost pozdě, takže mi nebylo takové horko. Ale dala jsem to 👏💪. Dokonce jsem na pláži našla značkový prstýnek 🤪. Zjistila jsem, že na internetu stojí skoro 2000 Kč 🙀!!!


Tohle se tu poflakuje v přístavu 🙀


Pláže přelidněné opravdu nejsou 😍🤭

Aspoň nikdo nevidí, jak vypadám 😿

Můj nález - vypadá pěkně 👍


Vyrazila jsem sama i na vyhlídku na město. Jsou to lenoši. Celý den se válejí a večer nemají ani potřebu se projít 😿... Šla jsem sama, tak jsem si vyšlápla 3 km do kopečka. Stálo to za to. Nádherný výhled 🥰 a když jsem sešla zpátky do města, tak už zase všechno krásně svítilo. Chodila jsem úzkými uličkami mezi krásnými domky🥰💗. Téhle procházky tedy rozhodně nelituju...



Nádherně barevný San Sebastian 💗💗💗




Krásný výhled na Pico de Teide 💗



Stálo to za to 😍👍

Doma draze kupuju a tady rostou v příkopu 🙈!!!

Nádhera 💗


Plno takových krásných uliček 🥰



Lituju pouze opalování prvního dne, protože obličej se mi teď celý loupe a já vypadám jak zombie 😫😫😫. Úplně se sama sobě hnusím... Dobře mi tak, příště si dám bacha...


Je ze mě zrůda 🙀😢🙈


Snad nám zítra vyjde ten skútr nebo aspoň auto. Ostrov je prý krásný, tak ať ho také vidíme 🥰💗




Úterý 16.7.

ostrov La Palma


Zůstáváme jeden den na místě, abychom si prohlédli ostrov. Naším záměrem bylo půjčit si skútr a celý ho objet. Tady si ale lidi asi nechtějí moc vydělat!!! 😫 Všechny skútry, auta a podobně si člověk musí půjčit minimálně na 3 dny!!! 😫😣 Taková blbost!!! Na den se nám to za ty peníze nevyplatí, takže smůla...

Vyrážíme tedy autobusem. Není to špatné, ale je jasné, že například k observatoři se nedostaneme 😢. To mě mrzí, ta zrcadla jsou totiž jen tři na světě... Tak třeba ho zahlédneme zítra z lodi...

Dojeli jsme do Santa Cruz, ale že by mě to tam nějak uchvátilo, to se teda říct nedá... Přijde mi to tu všude takový mrtvý. Ne, že bych vyhledávala turisty, ale není ten správný mořský ruch a chaos...


Los Llanos - asi vítr 🤣🤭

Santa Cruz

Nebe zahalené mraky a mlhou 😲




Kryštof Kolumbus 👍

A jeho loď 💗

A jeho vlasy 🤣

Vynikající banánová zmrzlina 😋💗


Pozůstatky po odlivu 🤣🙈



Takovou monsteru jsem nikdy neměla 😲😲😲



Nejzajímavější na celé cestě bylo, že když jsme přejeli tunelem z naší závětrné strany na návětrnou, tak jsme se najednou ocitli v úplně jiném počasí 🙀🙀🙀. Z horka a slunce se stala prakticky lusknutím prstů mlha, že by se mohla krájet!!! Neuvěřitelný.

Zpátky jsme taky vystoupili ve vesnici, kterou před dvěma lety lávou rozřízla sopka. Prostě tam silnice najednou končí haldou lávy...


Tohle láva ušetřila...

Tahle potvora vybuchla 😉

Některé zahrady jsou neskutečné 💗


Večer jsem stejně celkem unavená. Myslela jsem, že půjdu ještě na pláž, ale zatáhlo se a to nedám... 

To bude tím vzduchem a moje tělo ještě místy pociťuje účinky sluníčka z prvního dne 🙈.

Celý den se u nás v přístavu konala nějaká slavnost - nejspíš oslava Carmen - patronky námořníků, kterou večere završil průvod lodí a ohňostroj 🥰. To bylo takový milý rozloučení s ostrovem 👍💗.





Máme plnou loď zásob potravin, ale Kamil zatím moc nevaří. Klasika... Raději si na jídlo dojdeme, ale když mu to člověk v obchodě říká, tak se brání, že vařit bude... Pořád dokola to samý 🥴

Jsem zvědavá, kdy to budeme všechno jíst. 🤷‍♀️ A přitom já bych se nějakému dobrému jídlu vůbec nebránila 🤣🤷‍♀️

No nic, jdu si lehnout, ráno vyrážíme brzy na La Gomeru 🥰💗. Snad bude tak krásná, jak o ní všude píšou 😍...



Pondělí 15.7.

El Hiero - La Palma


Moc jsem se tedy nevyspala. Nejen, že mi hořelo celé tělo, ale v noci tak foukalo, že nevím, jestli se nebudu bát další cesty 🙀🙈

Dneska jsme aspoň před výjezdem stihli kafíčko a koblížek. A taky jsem si mohla kulturně vyčistit zuby 👍👍👍.

Každopádně po snídani zalézám, dnes musím být nutně úplně mimo sluníčko. Takhle mě tělo nepálilo dobrých 10 let!!! 😫🙈

A dobře jsem udělala... Sice jsem se musela celý den válet v kajutě, ale když jsem slyšela, jak to vypadalo na volném moři, tak jsem nakonec usoudila, že jsem o nic nepřišla... Prý strašný vlny, voda věčně přes palubu... no hnus!!! Takže nakonec vlastně dobrá volba 😍👍

Každopádně jsme v bezpečí v přístavu a zítra máme plavební pauzu...


Už vidíme La Palmu 🥰


Tady to asi chrlilo před dvěma lety 👍

Ta naše není skoro vidět 🤣🤭

Taky jsem se rozhodla prvně zkusit severní Atlantik. Musím říct, že ta chladnější voda na to spálený tělo byla vlastně příjemná... Za marinou byla nuda pláž, ale nahý tam nebyl vlastně nikdo... Takže paráda... A to zapadající slunce 💗💗



Já to moře prostě miluju 🥰💗


Jako rajče 😫😫🙈


Romantika 🥰😍


Chtěli bychom si půjčit skútr, ale prý je tu zas nějaký karneval 🤷‍♀️🙈Tak nevím, nevím, jestli se nám to podaří...

Jen kdyby mě tak nepálilo to tělo!!! Jsem fakt debil...

Večer kecáme v přístavní restauraci a je to moc příjemný...

Snad se dneska i vyspím 🤣👍🤷‍♀️


Neděle 14.7.

Tenerife - El Hiero

Takový šílený vlny 🙀🙀🙀. Nevím, nevím, jestli tohle celý týden ustojím... Doufám.

Vašek vyjel hrozně brzo, protože nás čekal přejezd 70 mil 😍. Bylo to fakt dlouhý, na velkých vlnách, ale nakonec jsme to zvládli celkem rychle.




Je ze mě rajče 😫🙀🙈

Takovou fugu jsem nikdy neviděla 🙀💗





Ležela jsem si na palubě jako vždycky. Vypadalo to, že sluníčko je spíš v oparu mraků a teď trpím 😫😫😫. Spálila jsem se totiž, jak už dlouho ne!!! Vypadám doslova jak zralý rajče 😫🙀🙈. Já blbec se totiž nenamazala!!! To jsem zvědavá, jak se zítra ukryju, protože to pálí jako čert.

Večer jsme vyrazili alespoň do městečka Villa de Valverde na večeři. 


Čekání na taxi mě nebaví, jdu pěšky 👍



Já to moře miluju 😍💗





Strom, který ohnul vítr a on zarostl 🙀🤣

Všichni jsme měli něco z moře a bylo to naprosto luxusní 😋😋😋. Takhle dobrou rybu jsem snad nikdy neměla... A i ta Vaškova chobotnice byla prostě skvostná. Kluci měli ještě kalamáry a ty byly taky dobrý. 



To jídlo byl luxus 😋😋😋💗



Bylo to tak dobrý, že Kamil na loď objednal ještě mladé vepřové. Vašek říkal, že to se peče nevyvinutý plod 🙀. No fuj!!! Vepřové mám ráda, ale tohle tedy do úst nedám 🤮🤢.

Jdu spát a pálí mě celý člověk. To jsem zvědavá, jestli se vyspím 😥🤷‍♀️.




Sobota 13.7.

Přílet na Tenerife


Moc jsem se doma neohřála a hurá do světa na lodi. No jo no, tohle mě prostě baví 😍.

Sice jsem unavená, spala jsem jen dvě hodiny... Aby ne, jsem takový dobrák nebo spíš blbec 🤷‍♀️, že jsem se snažila ještě zkulturnit byt, zahradu, zavařit okurky, vyprat, vyžehlit a navařit Vašíkovi na týden, aby nestrádal 😉👍. Sice nevím, jestli mou snahu ocení (snad ano 💗), ale odjíždím s čistým svědomím...

To, že Kamil ráno zaspal raději už nekomentuji 🙈🤭.

Let jsme ale stihli, proběhl v pohodě, celý jsem ho prospala 🤣. Letěla jsem poprvé z Mnichova a musím říct, že to letiště mě tedy vůbec nenadchlo 😫😞. Je moc velké a na můj vkus i nepřehledné... A jak jsem se domnívala, že Němci jsou pracanti jako stroje, tak ti u check inu se asi minuli povoláním 😢. Ještě, že jsme měli takovou časovou rezervu...



Blížíme se do cíle...👍


Přijela jsem na Kanáry prakticky obratem ze země, která hrála všemi barvami zelené - ze Skotska. Tady je to naprostý opak. Když je tu něco zelené, je to hotový zázrak...


Nejzelenější pohled = golfové hřiště 🤣



Jsme tu 💗💗💗


Přivítala nás vyprahlá pustina zahalená do oparu 🙀. A ten vítr 😫. Je i celkem studený... Já se snad tohle léto neohřeju!!! Já... takový milovník tropických veder 🙀😫🙈!!! Napřed dva týdny déšť a teď studený vítr... Doufám, že to byl jen dnešní omyl počasí!!!

Přebrání lodi také trvá dlouho, zrovna se zaučuje nový zaměstnanec 🙈🙈🙈 Sice asi moc neví, co dělá, ale snaha a vstřícnost se mu nedá upřít... Nejraději by nám ukázal i jak si sednout na záchodové prkénko 🙈.

Bohužel nám napočítají i věci, které máme dávno zaplacené, takže zase bude nějaké úřednické dohadování o vracení peněz... 😫


Přebírání je pečlivé a dlouhé 😞

Cestujeme na lehko??? 🤷‍♀️🙈 Já ano 🤣👍


Loď vypadá zachovale, měli jsme vlastně tu stejnou tehdy v Řecku... Snad bude spolehlivá.



Naše kráska 💗 Ptáte se která... ??? 🤣🤷‍♀️

Tahle 🤣👍


Vykoupili jsme snad celý Lidl!!! To jsem zvědavá, jestli všechno sníme.

Ale večeře ala obložený talíř byla vynikající. Samá delikatesa 😋😋😋. Měla jsem takový hlad, že by dneska snad chutnaly i palačinky 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

Takže hurá do pelechu, ať jsme co nejdřív na naší cestě 💗👍










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

SRÍ LANKA únor 2024